Saturday, August 13, 2016

Sentence Practice 8/13/2016

I've been a bit lighter on the grammar studies lately because my kanji studies have really increased in volume. But I'll get through it. I have one more lesson in Tae Kim's guide before proceeding to the -te form of verbs, which I'm sure I'll simultaneously love and hate. Anyway, here we go.

アヤトは池で泳ぎました。
Ayato swam in the pond.

新しい車が欲しいけど、お金がない。
I want a new car, but I don't have any money.

私は勉強したいですが、図書館に行きたくない。
I want to study, but I don't want to go to the library.

でも君はケーキがあるんだよね!
But you always have cake!

毎日ライトはそのレストランで食べて。
Every day, Laito eats at that restaurant.

昨日は肉屋に行きました。
Yesterday I went to the butcher.

先日姉が生みましたから、今は赤ちゃんがいます。
The other day my sister gave birth, so now she has a baby.

私は働きたいですが、私もゲームをやりたいですよ。
I want to work, but I also want to play games.

スバル君はテレビを見ません。
Subaru-kun doesn't watch TV.

明日はリーさんが暇だから、買い物に行きたいよね。
Lee-san is free tomorrow, so I want to go shopping.

No comments:

Post a Comment