Wednesday, April 25, 2018

でもある

The structure X は Y でもある can be used to describe an additional property or trait that X has, where X has multiple such properties.

私と弟は年は3歳違うが、同じ日に生まれたので、今日は私の誕生日でもあり、弟の誕生日でもある。
My little brother and I are three years apart, but since we were born on the same day, today is my birthday, and also his birthday.

モールに行った時に、 プレッツェルのスタンドがあって、たくさんのセールでもあったんだ。
When I went to the mall, there were pretzel stands, and also lots of sales.

私が住んでいるアパートは周りが静かなだけでなく安全でもあるので、学生に人気がある。
The area around the apartment that I live in is not only quiet, but also safe, so it's popular with students.

結婚式では、たくさんの舞があった、美味しい食べ物でもあったんだよね。
At the wedding, there was a lot of dancing, and also a lot of delicious food.

No comments:

Post a Comment