Friday, March 23, 2018

だが

Beginning a statement with the simple だが can show that the previous sentence and the current sentence have contrasting or opposing ideas. It's generally used in written language and reads as "but" or "however."

私は日本文学を研究したいと思っている。だが、両親は私に医者になってほしがっている。
I've been thinking that I want to research Japanese literature. But, my parents want me to become a doctor.

リーさんは毎日消防士になりたいと言っていました。だが、今日は、大統領になりたいと言っています。
Every day, Lee-san said that he wanted to become a firefighter. However, today he's saying that he wants to become president.

Wikipediaは何かを調べる時にとても便利だ。だが、間違った情報もたくさんあるので、注意した方がいい。
Wikipedia is very convenient when investigating something. However, it also has a lot of incorrect information, so you'd better be careful there.

電車にかばんを忘れてしまったと思っていました。だが、彼氏はベッドの下に見つけました。
I thought I forgot my bag on the train. But my boyfriend found it under the bed.

No comments:

Post a Comment