Tuesday, June 12, 2018

かなり

The word かなり can be used to indicate that the degree of something is higher than average, but not extraordinarily so. It often translates as "considerably", "rather", "quite", or "fairly."

この間の試験はかなり難しかったが、いい点を取ることが出来た。
The test from the other day was pretty difficult, but I was able to get a good score.

もうかなり歩いたはずなのに、まだ目的地に着かない。道に迷ったのだろうか。
Even though we've already walked a fair way, we still haven't reached our destination. Are we lost?

かなりゆっくり話してあげたのに、あの人は私の言ったことがあまり分からなかったようだ。
Even though I spoke fairly slowly for him, it seems like he didn't understand what I said very well.

彼は小学生だけれど、かなり背が高いなあ。中学生だと思ったよ。
He's an elementary school student, but he's rather tall. I thought he was a middle schooler.

No comments:

Post a Comment