Wednesday, October 4, 2017

にとって

X にとって means something like "to X" or "for X." So 私にとって would be like "To me..." before I go on to describe something that is personally true for me. X is often a person, geographic unit, or organization, according to Tobira.

僕にとって忘れられない場所は、彼女と初めて会った喫茶店です。
For me, a place that I can't forget is the cafe where I met my girlfriend for the first time.

私にとって、最も難しいことはるのことだ。
For me, the most difficult thing is saying goodbye.

きみにとって、一番大切なものは何?
What's the most important thing to you? 

私にとって一番大切なものは私の猫だが、猫にとって一番大切なものは食べ物ようだ。
To me, the most important thing is my cat, but to my cat, it seems like the most important thing is food.

No comments:

Post a Comment